2015(e)ko urriaren 29(a), osteguna

EMAKUMEEN HEZKUNTZA MUNDUAN ZEHAR

Orain arte, blogean zehar emakumearen egoera gehienbat lehenengo munduko herrialdetan aztertu dugu. Baina, bestelako errealitateak bizi dituzten eta gurean baino askoz bidegabekeri latzagoak jasaten dituzten emakumeak ere daudela ez dezagun ahaztu. Zoritxarrez, egonkortasun ekonomiko eta politiko nabaria duten lurralde horietan, emakumearen egoera askoz okerragoa da. Hemen benetako berdintasunik oraindik lortu ez dugula ikustarazteko borrokatzen badugu, Asia eta Afrikako hainbat zonaldetan emakumeek gizonen pareko eskubideak modu ofizialean onartzea bez ez dute lortu. Bertako gobernuek, askotan lider erlijiosoak buru gisa dutenek, trabak besterik ez dituzte jartzen emakumearen emantzipazio prozesurako, askotan ONG atzerritarren eskuetan soilik geratzen dena.

PNUD-ek (Programas de Naciones Unidas para el Desarrollo) 2010ean egindako informearen arabera, genero arloan berdintasun gutxiren daukaten lehenengo 10 herrialderen artean, 8 Afrikan daude, horien artean Namibia, Mozambike eta Errepublika Zentro Afrikarra aurkitzen direlarik. Jeni Klugmanen- informearen autorearen- esanetan, “neska eta emakumeei gizonen hezkuntza, arreta medikoa, eskubide legal eta ordezkatze politiko berdinak eskaintzeak, sozialki bidezkoa izateaz gain, biztanleri guztiaren garapenerako onuragarria da”. Garapenean abantaila horiek azaltzeko, hona hemen Intel for Change elkarteak egindako promozio bideoa:




Bideoan ikusitako datuen arabera, mundu mailan 66 milioi neska ez dira eskolara joaten eta honek ondorio latzak dakartza neska bakoitzaren komunitatean, hala nola, garapenerako bidean dauden 65 herrialdek 92 bilioi dolar inguru galtzen ari dira emakumeak ez hezteagatik. Askotan, neskek haren familia aurrera atera ahal izateko lan egin behar dutelako gertatzen da hau. Horregatik, pobrezia egoera horretatik atera ahal izateko, gero eta pertsona prestatu gehiago behar dituzte, aurrerapen teknologiko zein sozialak ekarriko dituztenak. Beraz, emakumeek ikastea, ez soilik haien garapen intelektualerako, baizik eta haren inguruan dauden pertsona guztien garapenerako ere onuragarria izango da. Herrialde bateko emakumeen %10ak eskolara joatean, herrialdearen BPGa %3an gora egiten du. Horretaz gain, heziketa jaso duten neskek pobreziatik ateratzeko eta osasuntsuago egoteko aukera gehiago dauzkate. Bestetik, 8 urtez eskolara joan diren neskak 4 aldiz aukera gutxiago daukate haur bezala ezkondua izateko. Emakumeak eskolara joanez gero, seguruenik haren ondorengoek ere hezkuntza jasoko dute, herrialde osoaren etorkizuneko garapenerako lagunduko duena.

Munduko beste puntara bidaiatzen badugu, Asiara konkretuki, bertako egoera askoz hobeagoa ez dela ikus dezakegu. Batez ere, India, Pakistan eta Afganistan inguruko herrialdeetan. Bertan, Taliban izeneko mugimendu politiko militarrak influentzia handia du eta Islama aitzakia gisa erabiliz, kalte izugarriak eragin dituzte biztanleriaren askatasun eta eskubideetan, kaltetu nagusiak emakumeak direlarik. Talibanak agertu aurretiko nesken egoera nahiko latza ez bazen (legez debekaturik egon arren, eremu gehienetan haurrak ezkontzea eta ohorezko krimenak bezalako praktikak ere egiten zituzten), haien menpe erori diren lurraldeak neskentzako eskolak dinamitatzea eta estremismo erlijiosoa ere jasan behar dute.

Gai korapilatsu honekin amaitzeko, Malala Yousafzairen- haren herrialdean Talibanei aurre egin zien eta gaur egun emakumearen hezkuntzarako eskubidea mundu osotik defendatzen duen neska pakistandar ausarta - hitz itxaropentsu batzuekin uzten dizuet:




Hona hemen gure aurrean daukagun beste erronka garrantzitsu bat: haur guztientzako, haien sexua, arraza edota jatorri ekonomikoagatik diskriminatu gabe, hezkuntza unibertsala lortzea!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina